Sienas kalendāri

Sienas kalendāru dažādība ar katru gadu palielinās, neskatoties uz kopējā pieprasījuma samazināšanos, ko veicina vispārējā digitalizācija. Sienas kalendāri pamazām pārtop no laika atskaites priekšmeta par korporatīvo suvenīru un atgādinājumu. Protams, diez vai tik ātri pazudīs vispopulārākie sienas kalendāru modeļi, ar ko saskaramies ikdienā, jo to funkcionalitāti pārskatāmā veidā ir grūti aizvietot ar digitālajiem risinājumiem. Runa ir par visiem zināmo modeli, kurā ir atainoti 3 mēneši vienlaicīgi un vienādā izmērā. Kalendāra fokuss ir uz tekošo mēnesi, taču vienlaicīgi ir iespējams redzēt arī iepriekšējo un nākamo mēnesi. Šis kalendāra izkārtojums ļauj ļoti efektīvi un operatīvi plānot ikdienas un nākotnes aktivitātes. Otrs kalendāra modelis idejiski ir ļoti līdzīgs – arī tie paši 3 mēneši, taču izkārtojums ir nedaudz savādāks. Kalendāra fokuss ir uz tekošo mēnesi, jo tas pēc izmēra ir vislielākais, un attiecīgi pārējie divi ir stipri mazāki.

Ne mazāk svarīga kalendāru funkcionalitātes daļa ir vārda dienas. Latvija ir viena no retajām valstīm (ja godīgi, nenāk prātā neviena cita, kur kalendārā būtu atainotas vārda dienas) kas svin vārda dienas, un ietver tās kalendārā. No vienas puses sīkums, no otras puses ir iemesls kādam uzlabot dienu, to īpaši iepriekš neplānojot. Jo tas ir acu priekšā katru dienu, atliek tikai ieskatīties kalendārā.

Virkne uzņēmumu transformē savu domāšanu attiecībā uz sienas kalendāriem. Protams, sienas kalendāri vēl joprojām tiek dāvināti klientiem un sadarbības partneriem kā atgādinājums par sevi, kas ir to galvenā funkcija. Tomēr aizvien vairāk virsroku sāk gūt vēlme atšķirties no citiem. Cīņa par vietu uz klienta sienas ir reāla, un tajā uzvar tikai labākie. Tāpēc aizvien vairāk uzņēmumi pievērš uzmanību šim faktam, un attiecīgi rīkojas. Aizvien vairāk uzņēmumu izvēlas pāriet no standarta modeļiem, ko piedāvā, izgatavo un dāvina liela daļa uzņēmumu, uz kaut ko stipri unikālāku un interesantāku. Tieši unikāli tehniskie un dizaina sienas kalendāru risinājumi dod šo priekšrocību attiecībā pret konkurentiem.

Ja kādreiz uzņēmumi ļāvās ko šādu “riskēt” tikai to jubilejas gadā, tad tagad aizvien vairāk kalendāru izgatavošanā parādās sienas kalendāru modeļi, kas ir tehniski un dizainiski unikāli. Uzņēmumi paliek drosmīgāki un mazāk konservatīvi, mazāk ierāmēti, kas arī ir viens no veiksmīga ilgtermiņa biznesa pamatiem. Domājam, ka nākotnē redzēsim aizvien vairāk unikālus sienas kalendārus, jo šī tendence uzņem apgriezienus. Redzam, ka jau šobrīd parādās aizvien vairāk unikāli kalendāru modeļi, un tas ir tikai sākums.